servicedesign

SERVICEDESIGN

Servicedesign er en anderledes måde at tænke service på, hvor fokus er flyttet fra kun at handle om gæsten, til at handle om servicen før, under og efter oplevelsen.


Når gæsten er i kontakt med jeres virksomhed, skabes der et indtryk. Det indtryk kan I i høj grad styre og forme. Ved at gøre det, får I stor indflydelse på, hvordan gæsteoplevelsen formes og efterlader en positiv påvirkning. En påvirkning som efterfølgende veksles til øget omsætning, fordi jeres virksomhed foretrækkes frem for andre.


Enkelt sagt, så handler det om, at I planlægger og former jeres serviceydelser. Både eksisterende og nye. Hvis ikke I tager styringen med serviceoplevelsen, bliver det tilfældighederne der råder.

 

I skal sætte fokus på de steder, hvor gæsten er i kontakt eller har en form for sammenspil med jeres virksomhed. Der er mange steder, hvor det potentielt kan gå galt, eller hvor der omvendt er mulighed for at fastholde gæsten.

For at kortlægge gæsterejsen kræver det blandt andet, at I skaber det fulde overblik over alle touchpoints (berøringsflader); den direkte eller indirekte kontakt mellem gæsten og virksomheden.


Når I sætter fokus på jeres services og touchpoints, skal I tæt på både medarbejdere og gæster. Det kræver en åbenhed over for det, som går godt, og det, der ikke gør. Som leder kan det være svært at se gennem sløret af gode intentioner fra dine medarbejdere, og når du færdes dagligt i din virksomhed, bliver du til tider hjemmeblind.

Du vil aldrig opleve dit produkt 100 % fra gæstens side, men det kan jeg uden at være forudindtaget. Dermed opnår du det helt klare billede af, hvad der fungerer, og hvad der ikke gør, og

hvor I skal udvikle jer.

Jeg vejleder jer til, hvor I skal rette op og sætte ind, og hvordan I kan yde en langt bedre service end konkurrenterne blandt andet ved at få gennemgået relevante touchpoints.

Jeg er dine øjne i felten og

giver dig det skarpe syn tilbage, der er med til at sikre dig

tilfredse og loyale gæster.

REPUTATION TALKS - MONEY WALKS

Vil du vide mere om, hvordan jeg også kan hjælpe din virksomhed til at blive en del af S E R V I C E - E L I T E N så klik videre

Copyright © Alle rettigheder forbeholdes

Denne hjemmeside benytter cookies. Ved at klikke på 'Acceptér' godkender du vores brug af cookies.

Godkend