Schhhh...Schhhh...Schhhh…..
Den Hemmelige Gæst

Schhhh...Schhhh...Schhhh....

Vær helt stille og lyt

Nej, lyt godt efter.


Kan du høre, hvad gæsten spørger om?


Ja, jeg ved godt - du har allerede hørt dét spørgsmål 20x i dag. Men det var fra 20 andre gæster. 20 forskellige gæster. Som ikke har hørt dit svar før.


Jeg har selv stået dér. I receptionen. Jeg ved godt, hvor træt du kan blive af at skulle give det samme svar om ...og om ...og om igen.


Men det er en del af jobbet. Du er nødt til at lade gæsten stille spørgsmålet færdigt og ikke afbryde for at give et kort-for-hovedet-svar. Hvis du gør det, så føler gæsten sig afbrudt og som et

irritationsmoment i din dag. Og gæster som føler sig utrygge er en BIG NO NO!


Lader du derimod gæsten tale færdig, vil du måske opdage at udover at spørge til, hvad tid morgenmaden serveres, ville gæsten også booke et bord til aftensmaden i din restaurant. Men din afbrydelse har gjort, at nu er gæsten blevet tvær og har slet ikke lyst til at spise på hotellet alligevel.


Æv!


Så dagens lektie: Lad altid gæsten tale færdig.



Louise Dyrhave

//D E N  H E M M E L I G E  G Æ S T//

REPUTATION TALKS - MONEY WALKS

Vil du vide mere om, hvordan jeg også kan hjælpe din virksomhed til at blive en del af S E R V I C E - E L I T E N så klik videre

Copyright © Alle rettigheder forbeholdes

Denne hjemmeside benytter cookies. Ved at klikke på 'Acceptér' godkender du vores brug af cookies.

Godkend